Uudistunut univalmennus

Nyt lyödään uutta yhteistyötä kehiin. Uudistunut Univalmennus järjestetään jatkuvana valmennuksena yhdessä Kukka Laakson Arenavalmennuksen kanssa. Nyt on niin hyvää tyynyä!

Ylipaino ja liikkumattomuus ovat isoja ongelmia, eikä sitä kiistä kukaan. Myös unettomuus ja uniongelmat ovat valtava haitta – Wikipedian mukaan arviolta 4–10 prosenttia aikuisväestöstä kärsii pitkäaikaisesta unettomuudesta ja tilapäisestä tai satunnaisesta luonnollisesti sitäkin useampi.

Ongelma ei olekaan välttämättä edes tiedon puute; suurin osa tietää miten syödä ja treenata. Mutta tuloksia ei silti tule. Sabotoitko kehityksesi nukkumalla liian vähän? Univaje muuttaa jo muutamassa päivässä esimerkiksi elimistön kykyä käsitellä insuliinia (rasva varastoituu tehokkaammin), rasvasolujen aineenvaihduntaa (solut ”ikääntyvät” nopeammin ja niiden toimintateho heikkenee) sekä kortisoliaineenvaihduntaa (rasva sitoutuu tiukemmin keskivartaloon).

Edellä mainittujen lisäksi univaje saa ihmisen syömään enemmän ja heikompilaatuista ruokaa (sokeria ja rasvaa). Luonnollisesti unenpuutteella on huomattavasti myös muita terveyttä haittaavia vaikutuksia.

Yhtä kaikki, jengi nukkuu liian vähän.

Elokuussa starttaava Univalmennus on neljän viikon kattava paketti, johon osallistuessasi saat erittäin paljon tietoa unettomuudesta ja erityisesti sen korjaamisesta. Mukana on käytännön ohjeita, tehtäviä ja testejä, joiden lisäksi meillä on oma Facebook-ryhmä, jossa voit kysyä esimerkiksi lääkityksestä ja muista yksityiskohdista, joita varsinaisessa valmennusmateriaalissa ei ole.

Univalmennus on neljä viikkoa kestävä nettivalmennus, jossa pyritään etsimään ratkaisua unihäiriöihin ja unettomuuteen myös ruokavalion avulla. Valmennuksessa tullaan tekemään muun muassa kaksi kyselytestiä, joiden perusteella jokainen voi määritellä itselleen sopivan ruokavalion. Testeillä pyritään selvittämään, voisiko unettomuus johtua esimerkiksi välittäjäaineiden tasapainohäiriöistä. Valmennuksessa käydään uneen liittyen läpi myös esim. ruoka-aineiden rajoitus, ravintolisät, valon merkitys, stressin ja hengityksen merkitys sekä uniergonomia.

Niin että mikä on paras treeniboosteri? No unihan se! Kesällä on tullut ehkä levättyä hyvin, joten miksi sotkisit unimaailman taas syksyllä? Toisaalta jos kesän aikana on uni lipsahtanut turhan vähille, niin tässähän siintää jo yksi ratkaisu.

Lisätietoa valmennuksesta heti elokuun starttihetkistä lähtien. Info ja ostomahis silloin osoitteessa www.arenavalmennus.fi.

Tsekkaa myös Kukkalaakso.com.